Pytanie postawione w tytule jest na tyle ciekawe, że można na nie odpowiadać przez cały dzień. Bardziej przewrotnie zostało postawione, aby zainteresować poradnikiem wszystkich tych, którzy myślą o założeniu własnej firmy i wystartowaniu z dobrze działającym sklepie internetowym. Dla osoby, która posiada choć podstawową wiedzę jak funkcjonuje internet i umiejętnie korzysta z dostępnych narzędzie, założenie sklepu internetowego nie nastręczy większych problemów. W przestrzeni internetowej dostępnych jest bardzo wiele bezpłatnych i zarazem bardzo dobrych programów, które umożliwiają prowadzenie sprzedaży przez internet.
W pierwszej kolejności radzę zastanowić się nad całą strategią prowadzenia handlu w internecie, w opraciu o własny sklep internetowy i przy wsparciu social mediów oraz dedykowanych platform handlowych. Dzisiaj musisz posiadać oprócz swojej strony internetowej profile w większości mediów społecznościowych. To tam utworzysz profile, dzięki którym będziesz utrzymywać stały kontakt ze swoimi potencjalnymi klientami. Portale społecznościowe ponadto posiadają wbudowane narzędzia ułatwiające sprzedaż czy promowanie oferty bezpośrednio ze sklepu internetowego.
Jeszcze ciekawszym rozwiązaniem i upraszczającym prowadzenie handlu przez internet, jest korzystanie z tzw. marketplaców. Są to rozbudowane platformy handlowe umożliwiające sprzedaż produktów, na zasadzie serwisu ogłoszeniowego. Na taką platformę umieszczasz listę produktów ze swojego sklepu, a za cały proces sprzedaży i promocji Twojej oferty odpowiada pośrednik. Ty wysyłasz zazwyczaj tylko produkt do klienta…
Wspomniane tutaj rozwiązania są jednak tylko dodatkiem do naszej działalności, ponieważ niezmiennie naistotniejszym elementem całej układanki powinien być nasz sklep internetowy. Mając to narzędzie w naszym rękach, nie jesteśmy w żaden sposób uzależnieni od pośredników i to my możemy dyktować i ustalać cenych sprzedawanych produktów.
Przejdźmy do sendna problemu czyli jak szybko da się uruchomić sklep internetowy? To wszystko zależy od tego jak dużo jesteśmy w stanie zainwestować i jak dużo posiadamy zasobów. Największe sieci handlowe własne sklepy internetowe uruchamiają przez około 12 miesięcy. Wiąże się to z zakupem odpowiedniego oprogramowania, przeprowadzenia testów i przygotowania oferty w ciekawej formie wizualnej.
Oczywiście jako osoba budująca dopiero własną markę, skorzystasz zapewne z gotowych rozwiązań. Wtedy czas wdrożenia sklepu internetowego można ograniczyć do kilku dni. W internecie znajdziesz bezpłatne oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego z pełną dokumentacją. Są to sprawdzone programy, używane w setkach podobnych przypadków.
Większym problemem może okazać się przygotowanie tekstów na stronie. Pewnie będą one powstawały z czasem, bo napisanie od razu wszystkiego jest niemożliwe. Pamiętaj, że warto mieć na swojej stronie artykuły w formie poradników, dotyczących różnych aspektów z Twojej branży. Przykładowo jeśli sprzedajesz samochody, to warto prowadzić stronę internetową z artykułami opisującymi jak naprawić proste rzeczy w samochodzie lub jakie części kupić, aby naprawa była tania.
Czy da się szybko założyć sklep internetowy? I tak i nie. Bo z jednej strony możesz dość szybko przygotować ofertę i odpowiednie oprogramowanie, to nie zapominaj, że czeka Cię przygotowanie regulaminu i polityki prywatności oraz dokumentów powiązanych z Rodo. Są to dość istotne elementy każdego sklepu internetowego, na które uczulam.
Najszybszym rozwiązaniem będzie zlecenie stworzenia i wdrożenia sklepu internetowego firmie zewnętrznej. Wtedy tylko zapłacisz za przygotowanie sklepu internetowego, a praktycznymi aspektami zajmą się specjaliści. Jednak w tym przypadku musisz się liczyć z dość dużymi kosztami, liczonymi w dziesiątkach, a nawet w setkach tysięcy…
Dodaj komentarz